נטוורקינג הוא כלי מצוין להרחבת הפעילות העסקית ולו השפעה ישירה על השורה התחתונה. כך תעשו את זה נכון
1. הרחיבו את מעגל המכרים שלכם: מעגל חברים קרוב הוא הכרחי אבל כמעט אף פעם לא מספיק כאשר מדובר במטרות עסקיות. לשם כך יש צורך במעגלים רחבים יותר, ומעגלים כאלו צריך לייצר ולעבוד ביצירתם באופן מתמיד. לינקדאין ופייסבוק הן פלטפורמות מצוינות בהן ניתן להשתמש על מנת להגדיל את מעגל המכרים שלכם. הקדישו מדי יום 10 דקות על מנת לאתר אפילו רק שני אנשים שקשר איתם יכול לסייע לכם בעתיד.
2. השקיעו במיתוג אישי: איזה ערכים אתם משדרים? מה הסיפור שלכם? איך נראה הפרופיל העסקי שלכם? מה עולה כשמחפשים אתכם בגוגל? כל אלו הם דברים שיש לתת עליהם את הדעת באופן שוטף, ובעיקר בהקשר של נטוורקינג. כל פעילות שאתם עושים יש לה השפעה על האופן בו המותג שלכם נתפס – השקיעו בכך מחשבה, והקפידו להיות מדויקים ועקביים בדרך בה אתם מציגים את עצמכם.
3. תצטיידו ב”נאום המעלית”: אתם לא יודעים מתי תצוץ הזדמנות להציג את עצמכם. הכינו מראש נאום קצר, לא יותר מדקה-שתיים, שיכלול את מה שאתם רוצים להגיד ולהציג בצורה מתומצתת ומדויקת. נאום מעלית טוב יכול לכלול את שמכם, תחום הפעילות של העסק שלכם, את הבעיה שהמוצר או השירות שלכם מעניק לו פתרון ואיך אתם עושים את זה יותר טוב מכולם.
4. לעולם אל תמעיטו בחשיבות הסמול-טוק: אנשים אוהבים לדבר, אנשים אוהבים שיקשיבו להם, תלמדו לעשות סמול-טוק על נושאים מגוונים. תקפידו בשיחות האלו להיות אקטיביים ולדבר, אבל גם תקשיבו ותגיבו למה שאומרים, תשאלו שאלות ותהיו בעניינים
5. תתמקדו: תזכרו את שמו של מי שעומד מולכם, ותנסו להשיג את השם שלו כפי שהוא מופיע בעמוד הפייסבוק או הלינקדאין שלו. החליפו כרטיסי ביקור – אבל אל תיקחו כרטיס ביקור מכל אחד, רק מאלה שנראה לכם שיש עמם פוטנציאל ליצירת שיתוף פעולה אמיתי.
מתחזקים את הקשרים
הכנס בו השתתפתם הסתיים, האירוע אליו הוזמנתם מזמן מאחוריכם. מה עכשיו? עכשיו מתחילה העבודה האמיתית. עכשיו אתם צריכים להתחיל לתחזק את הקשרים שיצרתם – לשלוח מייל, ליצור קשר בלינדקאין או בפייסבוק, ליזום פגישות, להציע רעיונות לשיתופי פעולה, ובעיקר – להיות שם בשביל אותם אנשים עימם יצרתם קשר, להציע להם עזרה, להתעניין בהם – אין לדעת מתי תצטרכו אותם.